Thursday, June 16, 2011

דירה להשכיר

"אני מוכנה  להשכיר את הדירה שלי רק לאנשים עם 2 ילדים" - זוהי בהחלט הפעם הראשונה שאני שומעת כזה משפט מבעלת דירה (של שלושה חדרים). הסברתי לה שאנחנו נשואים טריים ושאם היא רוצה נתחיל לעבוד על ילדים תיכף ומיד כדי לזכות בבית אבל היא לא הסכימה לחכות 18 חודשים, היא רוצה אותם עכשיו...חסרת סבלנות!

אל תכניסו אריחים כאלה לבית שלי !
כבר 4 חודשים אנחנו בחיפושים אחרי בית חלומותינו. טוב נו, את בית חלומותינו לא נשיג בשנים הקרובות אז החלטנו להתפשר אבל יש גבול לפשרות.
אני לא מוכנה לשלם 4500 שקל שכירות על דירת 3 חדרים מעופשת, כזאת שכשפותחים את הדלת יוצא עשן כמו בבית של קיפי מרחוב סומסום.
הם מסמנים 'וי' ליד הקטגוריה של "משופצת"..WTF. באיזה שנה עשיתם שיפוץ? בתחילת המנדט הבריטי או כשעוד היה פה השלטון העות'מאני? 
יש כמה דברים שאני לא מוכנה שיהיו בדירה שאני אגור בה. להלן הרשימה :)

בשום פנים ואופן אני לא רוצה להכנס לשירותים שהאריחים בהם בצבע חום, ירוק או כחול. אני לא יכולה לשבת ולעשות את הצרכים שלי כשמסביב תפאורה מאחד הסרטים של קובריק.
אה כן,דבר נוסף, כשאתם מסמנים 'וי' ליד המילה "משופצת" הכוונה היא לא לצבע בקירות, זה לא נקרא שיפוץ! זה רק טיפול קוסמטי..אפילו לא, זה רק מייקאפ.
הכי משעשע זה שאתה אומר לבנאדם "יש רטיבות ועובש בשירותים" והוא עונה לך בגאווה "אני יודע, זה שטויות אל תדאגו אני צובע לכם את זה כמו חדש". וכמו שציינתי קודם לכן, צבע על רטיבות לא פותר את הבעיה כמו שמייקאפ על כונפה לא עושה אותה יותר יפה.

לחצו להגדלה
אני יודעת שזו דרישה גדולה מדיי אבל קשה לי מאוד עם מרצפות בעלות נקודות שחורות וחומות. קשה לי לראות ככה איפה מלוכלך ואני מפחדת שיתחבא לי ג'וק בדיוק בעיגול החום ואז כשאני אלך יחפה בבית אני אדרוך עליו. עוד משהו בנוגע לרצפה הזו...לפעמים יש לי קצר במוח (זה קורה לכולם מסתבר) ואני נתקעת על משהו ובוהה בו..אז כשאתה נתקע על הריצפה הזו אתה רואה כל מניי צורות מוזרות..
נגיד בתמונה פה, ברצפה עם הנקודות החומות אני רואה חתול מעופף וברצפה עם הנקודות  השחורות אני רואה את המספר 8. תנסו גם אתם..(אל תאמצו יותר מדיי את העיניים, אתם עלולים להשאר פוזלים)

בואו נדבר רגע על תופעת הפרקט. נו באמת..פרקט זה לבתים שנמצאים במקומות קרים, לא לבתים שנמצאים באקלים שלנו. אז נכון, זה יפה. אם אתם כל כך אוהבים פרקט אז תשימו בחדרים אבל פרקט בסלון ובמטבח? זה ממש בלאגן לנקות את זה, אי אפשר להתפרע עם המים והכי גרוע, מה עושים עם הכלב? תולשים לו את הציפורניים? אין דבר יותר מעצבן מללכת לישון ולשמוע קולות סטפס בסלון מהציפורניים של הכלב.

ברזים מפלסטיק בכיור במטבח..מה זו התופעה הזו? החריקה שהם עושים כשסוגרים אותם חזק היא פשוט נוראית ולא משנה כמה חזק תסגרו אותם, הם עדיין יטפטפו..אז בשביל מה מותקנים עליהם חסכמים?!
כשאתם כותבים "מטבח משופץ" אני מצפה למטבח מינימום כמו של אהרוני. לקנות ידיות ולהדביק על הארונות הישנים לא נחשב שיפוץ. ותתפלאו, כשיש ארונות אני מצפה שיהיו גם מדפים בתוכם (או לפחות מדף אחד).

אחד הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון לפני ששוכרים דירה הוא בעל הבית.
בצעירותי גרתי עם אבי בדירה שכורה. ערב אחד ישבתי בסלון וצפיתי בטלויזיה כשלפתע שמעתי מפתח נכנס למנעול והדלת נפתחה. מולי הופיעה בעלת הדירה עם חברות שלה ואמרה לי "באתי להראות לחברות שלי את הבית". סליחה? גרים פה אולי? מאנשים כאלו יש להזהר.
יש משפט אחד שכ-ו-ל-ם אומרים ואני מבקשת מכם, אל תאמינו לו. הם יגידו לכם אותו בצורה הזו בדיוק:
"תראו, אתם נראים לי זוג מאוד נחמד אבל יש עוד זוג אחד שרוצים את הדירה ואמרתי להם שאני אחזיר להם תשובה מחר אז תודיעו לי כמה שיותר מהר כי אני מעדיף שאתם תיכנסו, התחבבתם עליי". שקר וכזב. אל תיפלו למלכודת הזו. אתם הזוג היחיד שמתעניין בחיריה שלהם, קחו את הזמן.

מצוקת חניה. הלכנו לראות דירה ובעל הבית אמר לנו בטלפון "תחנו ברחוב במתחת לבניין, תמיד יש שם חניה" המשפט הזה הוא המקביל למשפט שניתן לראות במקומות ציבורים האומרים "פה מעשנים יום כן יום לא, היום לא". אף פעם לא תמצאו חניה מתחת לבניין שאליו אתם הולכים, חוק מרפי או בעלי בית שקרנים..עוד לא למדתי את הנושא לעומק.

בעלי דירות מאוד אוהבים ששואלים אותם כמה ועד צריך לשלם. הם אומרים לך בגאווה "זה 150 שקל לחודש" ואני אומרת לעצמי רגע רגע רגע, אין פה מעלית, אין גינה, אין חניה ויש המון שתן במדרגות. לאן הולך הכסף הזה?

משהו חדש שניתקלנו בו בימים האחרונים זה מודעות עם הערה קטנה שאומרת "לדתיים בלבד". למה שלא ישימו שלט "אין כניסה ליהודים" ונחזור 70 שנה אחורנית? היהודים האלו אנטישמים.

לסיכום,אני לא חושבת שביקשתי כל כך הרבה, אז אם מישהו מכיר דירה בלי התופעות האלו, הוא מוזמן לפנות אליי.
בברכה,
ועד הבית.


1 comment:

  1. היתה יכולה להיות הצדקה למחירים גבוהים לדירות, למשל שומר בכניסה, תחזוקה טובה או שתושבי האיזור אינם עבריינים אבל באחת הערים שהיו הכי יוקרתיות בארץ שוכנים פושעים מורשעים. עברייני מין נפוצים כמו חתולי רחוב, אין חוק, אין חוקן ואין שום הצדקה למחיר המסחרר עבור סך הכל דירה, מקום קטן משלנו עם מיטה להיזרק אחרי העבודה ולהזמין כמה חברים לקפה. אפשר לחשוב איזה מין חלום גדול זה, זה כל כך בסיסי

    ReplyDelete