Sunday, August 27, 2017

עוגת עננים צבעונים

אם אין אני לי, עוגה לי.
השנה ליום הולדתי החלטתי לפנק את עצמי בעוגה שתתאר מי אני וזה מה שיצא.
הטורט שמתחת לעננים האלו גורף המון מחמאות והוא מככב אצלי כבסיס כמעט לכל העוגות שאני מכינה. את המתכון קיבלתי מחברתי רותם שמאע. ניתן לראות את הדברים הטעימים שהיא מכינה כאן רותם מהמטבח באהבה

מצרכים:
7 ביצים מופרדות
כוס וחצי סוכר
כפית תמצית וניל
חצי כוס שמן
כוס וחצי קמח מנופה

אופן הכנה:
טורפים את החלמונים עם השמן והתמצית וניל.
מקציפים את החלבונים וכשהם מתחילים להיות עם בועות להוסיף סוכר ולהמשיך להקציף עד קצת לפני שזה מגיע למרקם של קצפת של נשיקות.
מקפלים לתוך החלבונים את החלמונים ולאחר מכן את הקמח. חשוב לעשות את הקיפול בעדינות בכדי שהקצף לא ישבר.
עוטפים קערת נירוסטה בנייר כסף, משמנים קלות (אני ריססתי ספריי שמן) ושופכים את התערובת פנימה.


מחממים תנור ל 200 מעלות וכשמכניסים את העוגה מורידים את החום ל 160 מעלות. משאירים כשעה ורבע (תלוי בתנור).
מוציאים את העוגה ואחרי שמתקררת  הופכים על משטח ומקלפים את הנייר כסף.


מקציפים את הפודינג וניל,חלב קר ושמנת מתוקה. מעבירים לקערות נפרדות וצובעים כל קצפת בצבע אחר ולאחר מכן מכניסים לשקיות זילוף.


פורסים את העוגה ל 2, מרטיבים עם סירופ סוכר (מים רותחים וסוכר מעורבבים יחד). מורחים שכבה של קצפת בין העוגות, סוגרים ומצפים את כל העוגה בשכבה דקה של בקצפת.



ועכשיו לשלב הכיפי, הכי פשוט שיש! עושים חור בשקיות זילוף ופשוט עושים מלא נקודות במקומות שונים.
והנה העוגה מוכנה! לצנן אותה במקרר ולטרוף :)







No comments:

Post a Comment